peminatpengikut..

tentang saya

My photo
afiqsahidi.dua puluh satu.UMT.suka dan cinta matematik.suka menulis.tempat ini untuk luahan rasa. tempat ini untuk orang aman sahaja. tempat ini untuk sesiapa sahaja yang suka membaca.jika tidak suka tidak perlu baca.selamat semuanya.

Tuesday, April 10, 2012

Pemandu ke MBKT

Assalamualaikum. Salam Senja buat pembaca.


"Alangkah indahnya, hidup ini, andai dapat ku tatap wajahmu" Haih. Syahdu lagu senja-senja ini. Bila kesunyian begini lah jadinya. Eh, sunyi? Kenapa?? Okey. Sekarang sedang berlangsung nya satu program yang dinamakan, "Cuti Pertengahan Semester" dari 5 April - 14 April. Seminggu. Untung boleh bercuti.


WOIII. Orang cuti, kau tak reti balik ke apa. Tempik pengawal keselamatan pada aku. Ehhh, apahal? Suka hati aku nak balik ke tidak. Ahaa, Itu drama sahaja, bukan betul. Ye, memang aku ada di UMT lagi. Tapi aku tetap akan balik. Tiket awan biru malam ini jam 9.30 malam. Insya-Allah.

Orang tanya saya, kau buat apa di UMT. Jawapan mudah. Aku buat kerja. Siapkan kerja. Tapi itu sekadar di mulut. Kebanyakannya main, FB, Twitter, YouTube dan sebagainya. Ahaa, Pemalasss!! Tapi at least ada juga kerja yang dapat dilaksanakan. Dan paling penting, aku tunggu orang balik dari hiking. Aku nak pastikan mereka semua selamat sampai. 


WOIII, kau ni hari-hari pergi MBKT, hari-hari pergi bandar KT. Hari-hari jalan. Kaya kau kannn!!. Eh, suka hati aku lah. Duit aku. Haa, orang kata macam tu pada aku. Wowww!! aku pulak jawab dengan riak takbur. Nauzubillah. Ish. Ish. Ish. 

Hidup di UMT dari 5 April sampai 10 April sangat menarik dan penat. Walaupun sepatutnya rehat di bilik dan buat kerja. Aku buat apa? Aha. Aku menjadi driver serta menjadi rakan yang baik. Wow. Dari jauh jerit kawan ramai-ramai. Untunglah ada empat roda. So? Memang ada apa nak kata lagi kan.


Mula dari 5 April. Lepas hantar budak hiking ke bas. Aku mula langkah pertama sebagai driver. Passenger malam itu Diyana Zawiyah dan Farah Jamiran. Diikuti malam 6 April ke tempat yang sama kali ini passenger berlainan. Bawa tokoh usahawan muda, Suraya Abu Bakar. Beliau penjual tudung dan perfume tegar.

7 April, okey. Kali ini bukan pergi hantar. Pergi beli tiket pula. Bawa Presiden Gemersik beli tiket bas. Ke MBKT lagi. Adoi. Setiap hari. Kalau ada kisah pembunuhan disana, memang aku jadi suspek utama, sebab hari-hari pusing sana cari mangsa. Then, 8 April, route berlainan, ada passenger nak ke airport. Timbalan Presiden SRN UMT. Fairuz nama beliau. Lepas tu hantar Presiden Gemersik dan Presiden Kelab Pemadam UMT. Amir dan Achik. Okey. Sangat Penat. Balik sorang-sorang. 

9 April, hari berehat. Buat kerja bagi siap. Plan kerja. Sambil tunggu budak hiking turun dari Gunung Berembun. Rindu habis gila ni. Risau keadaan mereka di dalam hutan. Al maklumlah. Yang pergi sana, kebanyakan anak manja semuanya. Tapi dorang selamat sampai. Dan aku hantar beberapa orang ke rumah sewa. Sambil berborak dan sebagainya.

10 April, disebabkan rasa kasihan pada Afifuddin atau nama manja Boy, tolong ambil alih tugas dia pagi tadi. Perkhidmatan ke MBKT lagi, kali ini hantar Pengarah Program Hiking, FaraLina, Exco Kebudayaan HIMMAT, Asilah, SU Pemadam, Miera. Paling penting, kembar Aaron Aziz, Hafiz Zarriq. Pagi-pagi. Memang awal aku bangun.

Lepas hantar, balik sempat singgah sarapan bersama rakan-rakan. Kemudian, rushing balik, ambil duit RM2300, kemudian settlekan senarai peralatan dan email pada Tanjong Vista Hotel. Selepas tu, terus bergerak laju ke Seberang Takir, tempah cenderhati dan bank in duit deposit. Selepas itu, terus meluncur ke Pasar Payang, Mydin dan Batu Rakit untuk mencari buahtangan buat ahli keluarga. Sekarang sempat lagi tulis blog walaupun kawan pick up jam 8.20 malam.

Orang kata, kau ni kaya kan, hantar orang banyak kali, kau ni baik sangat kan, tolong orang setiap kali. 
Ye, aku memang baik, baik dengan rakan-rakan yang aku kasihi, agar mereka selamat dan senang hati.
Ye, aku memang kaya, tapi bukan wang berjuta, tapi cuba untuk berbudi bahasa dengan sesiapa saja.

Okey, sudah lambat nak bersiap. Last word. 

Sekarang biar kita giat membantu orang. Agar satu hari nanti bila susah ada orang akan membantu kita. Jangan mengharap balasan orang terhadap kita , kerana ikhlas itu perlu dijadikan sandaran utama.

Sekian. Salam Maghrib. Assalamualaikum. Jumpa di Kuala Lumpur. 



2 comments: