peminatpengikut..

tentang saya

My photo
afiqsahidi.dua puluh satu.UMT.suka dan cinta matematik.suka menulis.tempat ini untuk luahan rasa. tempat ini untuk orang aman sahaja. tempat ini untuk sesiapa sahaja yang suka membaca.jika tidak suka tidak perlu baca.selamat semuanya.

Tuesday, August 7, 2012

Surat Rasmi Dari Blogspot Kepada Blog Usang

Assalamualaikum. Lihat luahan rasa dalam surat rasmi ini.


afiqsahidi.blogspot.com
www.yahoo.com
Internet Streamyx
TM Malaysia.

*garis lurus tiada*

Afiq Sahidi
Pemilik Blogspot
Ceritera afiqsahidi
54200, Kuala Lumpur

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Tuan,

Kehadapan tuan blog yang aku rasa macam nak sepak sekarang sehingga pengsan. Moga sihat di rumah menjadi penganggur berjaya. Tujuan hamba menulis surat ini adalah untuk melafazkan rasa cinta dan rindu pada tuan kerana sudah berkurun tidak pernah berkongsi cerita seperti dahulu kala.

Sepanjang pemergian tuan, hati rasa gundah gulana mengenangkan masa dahulu. Dahulu, seringkali pelbagai cerita menarik kau cerita kan padaku. Tapi kini, itu hanya tinggal kenangan. Dulu sekecil-kecil cerita pun, tuan cerita. Bila stress sikit sahaja,tuan panggil aku, dan mula bercerita. Dan aku tetap ada walaupun tuan kejut aku jam 3 pagi. Tapi kini...............


Tuan, andai kata ada salah silap yang dilakukan. aku mohon maaf diatas segala khilaf. Mohon untuk mula bercerita kembali segala perit, jerih, suka duka kepada ku. Kerana aku tahu, aku mampu menjadi tempat luahan rasa. aku tahu, tuan sering mencari tempat luahan rasa.

Ku juga berharap, tuan tidak hanya meluah keadaan kepadaku. Malah, tuan juga harus meluahkan rasa kepadaNYA kerana tuan adalah milik DIA. Luahkan rasa syukur, lahirkan rasa taat, zahirkan perbuatan yang membawa syafaat. 

Apalagi tuan, aku dah hantar surat pada tuan. Harap tuan insaf dan kembali untuk mula bercerita kepada aku. Salam Ramadhan yang ke 18 untuk tuan. Moga beribadah sekuat mungkin. Kalau tuan nak berdakwah pada aku pun silakan. 

sekian. 



#wow! terkedu dapat surat sebegini. sungguh menakjubkan. kau ada? 
# maaf, nukilan ini adalah sekadar suka-suka sahaja

mesej disebalik surat ini....

*kalau harta benda pun ada perasaan rindu tuan apatah lagi manusia
*jadi, manusia pun patut rindu pada Tuannya. jangan jadi derhaka.
*manusia perlu juga ada perasaan rindu sesama manusia
*meluahkan rasa pada orang atau blog atau FB itu tidak salah
*lebih mulia jika kita luahkan pada Yang Maha Esa.
*kerana DIA yang mampu membantu kita dengan sebaiknya. Insya-ALLAH.


sekian. Assalamualaikum.

3 comments: