peminatpengikut..

tentang saya

My photo
afiqsahidi.dua puluh satu.UMT.suka dan cinta matematik.suka menulis.tempat ini untuk luahan rasa. tempat ini untuk orang aman sahaja. tempat ini untuk sesiapa sahaja yang suka membaca.jika tidak suka tidak perlu baca.selamat semuanya.

Friday, June 17, 2011

Saya Tidak Pandai

Assalamualaikum. Hai semua. Kini tinggal lagi beberapa hari sahaja nak habis practical (9 hari kut). Lepas ni mesti rasa boring kat rumah. Tapi jangan risau saya ada plan (BAEK PUNYA~) Tapi itu entry lain lah eh. Entry kali ini saja nak bagitahu yang saya sememangnya tidak pandai. Korang mesti start dah membebel kan. Kata aku xyakin lar, rendah diri sangat lah, poyo lah, macam2 lar kan. Sabar-sabar. Jangan jump to conclusion. (Sikap orang melayu, biasalah)

Sebenarnya nak bagi tau yang aku memang xpandai nak Edit Blog. Aduhai. Memang ZERO. Tah apa-apa je. Sekarang nih hobby harian memang suka blogwalking. Baca blog-blog yang hebat kan. Korang mesti kata aku nih lambat kan. Yes, I agree. really slow. Maklumlah, dulu x sempat nak baca. Sekarang ada masa, baru lah membaca. Dulu-dulu bz x ingat punya kan. Kena lak, BB cam tah ape2 je. Slow gila en.

Bile baca blog yang hebat-hebat, terpanggil nak wat blog cm tuh gak. Tapi.... bila nak edit tak reti. Itu baru tgk dorang pnye blog. Belum baca entry. Bila baca je entry, rasa cam nak tutup je blog ni secepat mungkin. Gila best. Menarik di dunia. Dah lar entry bersepah kan. Baca mmg x rase borink lah. Gelak ketawa, senyum sorang-sorang pun ada jugak. Mana lah dorang dapat idea-idea menarik macam tuh kan.

Itu baru page dengan entry, cuba tngok dorang punya followers, ngan live traffic. Beribu-ribu beb. Hebat gila. Kalau lah blog ni boleh dikira peluang pekerjaan, rasanya dah ramai graduan x menganggur. Sume dok wat blog je kan....... Tapi tidak lah kan, blog boleh jana pendapatan, tapi tidak tetap. Tapi kalau anda rasa anda mampu, teruskan.

So, dalam kata lain, Kehebatan penulis blog, Kecantikan blog, Kekreatifan blog, Cara Penulisan blog, Entry blog, mereka, membuatkan aku JEALOUS. Damn!!! Kalaulah blog aku sehebat mereka kan best. Tapi apa boleh buat.

Aku Tidak Hebat Tulis blog. blog Buruk. blog X Kreatif. Cara Penulisan blog Bosan. Entry blog Ala Kadar je. Macam mana nak jadi macam dorang-dorang kan. Jadi....................... Berusahalah. Buat lar entry yang bagus dan menarik. Jangan entry sampah macam aku tulis dari atas sampai bawah nih.

Untuk itu.
Bye, Nak gi solat Jumaat, Mintak doa blog CERITARA AFIQSAHIDI jadi hebat. HAHAHA.

p/s Update blog masa kerja adalah teruk dan tidak patut dicontohi sesiapa. Dont try this at your office.

3 comments:

  1. Selow selow, pasti boleh ! HEHE. Boleh cuba godek2 belog ni . Byk tutorial nak edit belog.

    http://www.lyssasecret.com/

    ReplyDelete
  2. dgn membaca blog org lain boleh jugak menjana otak kite spy lebih kreatig utk buat entry best2 tap dgn cara yang tersendiri. Fighting! ;))

    ReplyDelete