peminatpengikut..

tentang saya

My photo
afiqsahidi.dua puluh satu.UMT.suka dan cinta matematik.suka menulis.tempat ini untuk luahan rasa. tempat ini untuk orang aman sahaja. tempat ini untuk sesiapa sahaja yang suka membaca.jika tidak suka tidak perlu baca.selamat semuanya.

Sunday, July 3, 2011

Gelagat Manusia

Assalamualaikum!!

Selamat pagi ke tengari. wassup. woah! hip hop plak tetiba. maklumlah orang Key Elle. ahaaa! so, today masuk hari ketiga selepas tamat practical. masih gembira dan tidak bosan di rumah. tunggu minggu depan. mesti jadi gila

hari ini jugak masuk hari ketiga, cuba menjalani gaya hidup sihat di taman atau padang lebih kurang belakang rumah. woah!! rajin beb, bangun pagi, pegi bersenam. tak tau lah lama mane bertahan. harap bertahan selama sebulan. seperti biasa bila hujung minggu ramai jugak yang bersenam.jogging-jogging anak, berjalan selaju di dunia, badminton, main bola sepak sorang-sorang.

banyak gelagat. tetiba ada satu kanak-kanak perempuan lingkungan umur 6 ke 7 tahun rasanya. "papa, papa, nak jogging dengan papa", dia berlari 5 tapak, sambil cerita dengan bersemangat "papa, ain pandai main badminton". dalam hati aku kata "pukul pun tak kena, hahahahaha"

then, lepas buat sit up 10 ke 20 kali .woah!! hebat. aku melilau lah pandangan mana lah tau dapat jumpa rakan-rakan. terstop mata pada 3 orang pemain badminton handal. 2 perempuan seorang lelaki. masing-masin obesiti macam aku juga. hahahaha. tengok dorang main badminton bersungguh-sungguh. kalau Datuk Misbun tengok confirm dia sanggup jadi coach.

then, mata melilau lagi, ternampak sekumpulan 6 orang budak sekolah lagi. pakai kasut siap bawa bola lagi. terus ke court futsal. pergh. gaya ala-ala ronaldo dah semua. sekali 6 orang main futsal. apekes? memang penat lah dik oi. rasa macam nak join je. dalam hati kata " kalau aku join dorang, confirm aku paling hebat, aku dah la skillful" hahaha.

melilau lagi mata mana tau dapat jumpa awek lawa, last-last terserempak dengan cikgu sekolah menengah yang ajar aku chemistry. woah!! rajin betul dia bersama anak-anaknya bersenam. tapi, disebabkan aku pemalu, aku tak tegur pun cikgu aku. dalam hati kata "kalau dia tak ingat, kan dah segan, anak dia mesti kata aku nak mengorat mak dia" so tak tegur, next time lah tegur.

itu je saya nak cerita, sebab, macam menarik, bila tengok ramai yang semakin cakna and sudah timbul kesedaran sejak aku buat entry Mencegah. moga-moga anda juga turut serta. amalkan hidup sihat demi kesejahteraan kita bersama. woah!!!
gambar sekadar hiasan sebab lebih kurang taman belakang rumah


p/s entry ini ada unsur pemujian diri sendiri, kalau tidak suka jangan baca untuk kali kedua.

Assalamualaikum

No comments:

Post a Comment