peminatpengikut..

tentang saya

My photo
afiqsahidi.dua puluh satu.UMT.suka dan cinta matematik.suka menulis.tempat ini untuk luahan rasa. tempat ini untuk orang aman sahaja. tempat ini untuk sesiapa sahaja yang suka membaca.jika tidak suka tidak perlu baca.selamat semuanya.

Thursday, July 14, 2011

Lagu yang anda suka.......

Assalamualaikum!!

"That should be me, holding your hand that should be me,  making u laugh..." wey, lagu JB lagi dow. jiwang habis dengar. menjerit kawan aku dari hujung bangunan. menapak ke arah aku. sampai depan mata, terus ketuk kepala. dah tu takkan nak suruh aku dengar lagu "pagi yang gelap, kini sudah terang...." dari pagi sampai malam. kena ikut mood juga lah kan.

ape salahnya kau dengar "sepohon kayu daunya rimbun...." wey, kalau aku dengar pun tak da lah nak heboh-heboh kan. ape daaa!! chill lah bro. kita kan ada masing-masing punya citarasa. ahaa!! citarasa thai, malay, english, spain and tak lupa juga sekarang ini. korea... damn!! aku sangat tak suka lagu mereka sebab aku tak faham. hehe. citarasa anda seperti dibawah?? mengapa anda minat sesebuah lagu tersebut. mengapa??

1. Lirik lagu
woah!! lirik lagu memainkan peranan penting. sebab korang akan hafal, dan melalak dalam kereta atau toilet dirumah mahupun di pasaraya Mydin KT. ahaaa!! "Biar haiwan saja bersifat territorial, Ok, hypothetical - tiada peta politikal" mak aih. lirik gila intelek bunyi. hebat-hebat malique.


2. Melodi lagu @ sound
okey. ini pun salah satu sebab juga. kalau lagu tiada sound ada lirik. itu bukan lagu okey. jangan confuse pula. itu adalah puisi sajak A. Samad Said (penyokong Bersih). HAHA. lagu rancak, slow, laju, perlahan, lembap. sangat memaikan peranan. untuk lagu melodi best rasa nya cuba try search Bruno Mars. anda kenal? tidak kenal, sila pergi youtube dan search. terimas.


3. ke-handsome-an / ke-cantik-an artis
okey. ini sangat tidak adil. kalau artis tu rupa macam tuan blog, mesti ramai orang minat. eh. eh. silap. mesti tiada peminat. kalau artis macam Fatin Liyana. memang lah ramai peminat. "u'ols, jom dengar lagu JB, handsome la dia, i loiikkeee" gedik pula bunyi kan. ada pulak kata macam ini "wey, kau dengar lagu pussycatdolls, terbaik dow dorang" ahaa. ape nak jadi lah kan.



4. apabila artis AF atau Mentor mempopularkan lagu.
oohh. ini banyak. lagu tak pernah dengar. tiba-tiba time dorang nyanyi, lagu jadi sedap didengar. terus berminat untuk membeli album. woah!! BLAH!! terus berminat untuk men-download sebenarnya."lagu pukau by faizal tahir sumpah tak pernah dengar. bila hazama kawtim menyanyi. rasa menarik pula" kata rakan aku.



5. artis kegemaran
"wey, lagu faizal tahir yang baru best dow, memang gempak ar" kata amir asyraf. padahal, biasa je lagu dia. ini sindrom peminat fanatik yang kalau boleh nak buat pertunjukan buka baju jugak. ahaa!! gurau sahaja. tapi FT memang tiptop bro. SUPERMAN tuh. 


6. ikut mood.
ini selalu terjadi. kalau baru-baru bercinta "Nak ku belaikan dirimu, Akan ku syairkan katamu, Akan ku madahkan janjimu" wow. ini bukan dari saya. ini dari syafiq bidin. dia suggest lagu ini. puisi cinta by illusi. kalau tengah frust "ku sangkakan panas berpanjangan, rupanya gerimis...." woah! syahdu je. kalau mood riang pandai-pandai lah cari

7. ilmu pengetahuan.
oohh! pelik en. ilmu. bagus betul. ha, ini kisah berlaku apabila mereka dengar lagu inggeris. sebab nak mantapkan penggunaan bahasa mereka. wow! bagus kan. sangat hebat. selalunya yang buat macam ini. azhani wahida rasanya. hahahaha. maaf terpetik nama.

8. pengaruh
ini pun selalu juga. apabila kawan suruh dengar. kita dengar. walaupun tidak best. kita sedaya upaya untuk menyukai lagu itu supaya nak jaga hati. itu kalau wanita la. kalau lelaki, confirm kena kutuk balik sebab dengar lagu yang tidak sedap langsung. .

okey. itu sahaja. yang mana satu punca/ faktor/ sebab/ anda suka sesebuah lagu. sila pilih untuk. pilihan saya.ialah. semua. ahaaa. sebab saya dah experince semua. hehe

nice. bye. Assalamualaikum.

p/s penceritaan di atas adalah rekaan semata-mata. penggunaan nama rakan-rakan adalah secara sengaja. tq. HAHAHA

5 comments:

  1. like ouh this entry....!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. ikot mood tu betul juga. masa bercinta semua lagu yang bahagia je dalam playlist.
    bila heartbreak mulalah lagu2 meroyan je lol

    ReplyDelete